Wednesday, December 23, 2009

Cerita Hantu ..

jom baca jap,best gak ni....

Mencari Hantu Di Kubur Cina...


Hari itu saya menziarahi Dr Jamaludin di Klinik AuraMetafizik untuk bertukar-tukar pendapat, banyak yang kami bincangkan terutamanya berkenaan dengan kaedah mind travel dan scanning didalam rawatan.

Tiba-tiba saya mendapat panggilan dari seseorang yang mengadu rakannya diganggu makhluk halus. Setelah temujanji ditetapkan, saya bergegas pulang untuk merawat pesakit.

Pada mulanya pesakit tidak mahu bertemu dengan saya, beliau hanya menunggu dan menangis di kereta. Sehinggalah saya terpaksa mengugut jin tersebut untuk melepaskan pesakit, barulah pesakit turun dari kereta dan bersedia untuk dirawat.

Apabila masuk saja ke bilik rawatan, pesakit yang masih sedarkan diri menangis dan memberitahu beliau tidak tahu kenapa beliau menangis, cuma beliau merasa tidak tenteram dan tidak tentu arah.

Menurut rakan beliau, baru-baru ini pesakit dan kawan-kawan pergi ke kawasan perkuburan cina di waktu malam bertujuan untuk melihat hantu. Ini mungkin akibat pengaruh kisah “seekers” di television la ni...

Hantu Kubur Cina yang menganggu pesakit ini berkepala botak dan agak liat untuk meninggalkan pesakit. Dah la tak mati kena sembelih... cuma luka parah je.. setelah saya dera jin itu dengan jurus “karan otak”.. { nama ni saya reka sendiri ;-p }, akhirnya dia mengaku yang dia tak reti nak balik. Dalam hati saya berkata "iyo ko..?"... macam standard answer je.. Dengan izin Allah saya offer jin tu untuk hantar dia sampai kubur cina.. barulah dia setuju...

Tiba-tiba jin tersebut membuat isyarat sembah dengan kedua-dua tapak tangan di cantumkan di dada… saya lihat macam cerita hantu keranda dalam astro box office la pulak.. Rupa-rupanya jin tu nak keluar..

Nasihat saya pada adik-adik sekelian, jangan main-main dengan kawasan perkuburan, dan jangan mencari-cari hantu. Tak ada faedahnya. Dikhuatiri akan menimbukan masalah pada diri sendiri.

Ada golongan jin yang memang senang kalau nak panggil, kalau panggil main-main pun dia datang, kalau panggil sebab berlakun filem pun dia datang.. apatah lagi kalau panggil betul-betul. Kalau dia datang dan pergi tak mengapa… tapi kalau dia datang dan “menanti” susah dibuatnya..

Kecuali lah kalau anda seorang pengamal perubatan, ianya memang bidang anda untuk mendalami ilmu secara praktikal. Setakat orang awam nak cuba-cuba cari hantu tak payah la... banyak kerja lain lagi...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails